reklama

10. marca by som chcel voliť poslancov NR SR

Za volebný obvod Slovensko, nie za stranu, ale z kandidátnej listiny: KDH troch poslancov, Sas jedného poslanca, SMER SD jedného poslanca, Zmena zdola DÚ dvoch poslancov, MOST - HÍD dvoch poslancov, SDKÚ DS jedného poslanca. Pre momentálnu situáciu v slovenskej politike chcem voliť takto, alebo nevoliť vôbec. Ale nemôžem. Volič sa musí správať znova zodpovednejšie, štátnickejšie ako politici sami. Som donútený voliť stranu. Len stranu, len program, len preferečné hlasy volenej strany. Som prinútený robiť mne nežiadúce ústupky. No ak má byť moja voľba slobodná, musí mi dávať možnosť rozhodovať sa nekompromisne. Áno, kompromisy sú v politike nevyhnutné, ale umenie možného by malo mať svoje hranice a nemalo by zachádzať do abstrakcie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.google.sk/imgres?q=urny&hl=sk&rlz=1R2ACPW_en&biw=1366)

Vďaka kompromisom a umeniu možného máme v západnej a strednej Európe už zhruba 70, respektíve 20 rokov mier. V NR SR sa vďaka nim prijímajú i dobré zákony. Ale, čisto pre príklad a nezaujato, vďaka kompromisom a umeniu možného sme niekoľko mesiacov v jej čele mali predsedu, ktorý sa na tento konkrétny post profesionálne nehodil. Pretože, ak chcel Maťko dostať vedierko, musel nechať Jožkovi lopatku. Vďaka neuváženým kompromisom sa robia zlé rozhodnutia, v ten moment je košeľa bližsia ako kabát. Ale sú chvíle, kedy musí platiť, že ak neprídu vaši k našim, tak neprídu naši k vašim, keď musí rozhodovať zásadovosť, profesionalita, morálka a zdravý rozum. Ak pády vlád, vynútené z principiálnych dôvodov , majú za následok znižovanie ratingov, majú za následok i vymedzenie sa strán a lepšiu orientáciu pre mňa ako voliča. A preto vnímam postoj SaS pri schvaľovaní eurovalu, i zlúčenie hlasovania o ňom s hlasovaním o dôvere vláde, predloženého premiérkou Ivetou Radičovou za pozitívne. Čo však nemôžem povedať o samej podstate veci, že k tomu došlo. Lebo k vymedzeniu sa strán, vyjadreniu straníckych, osobných postojov a prezieravému rozdeleniu pieskoviska malo dôjsť už pri tvorení a podpise koaličnej zmluvy. Nie nadarmo sa vraví, že dobré zmluvy robia dobrých priateľov. Nie, ja nemám váhy, na ktorých sa dá kolísavé "pre a proti" odvážiť a necítim sa ani byť povolaný o tom rozhodovať, ale chcem sa slobne rozhodnúť, kto bude tú naklonenosť misiek váh posudzovať za mňa. Chcem mojou voľbou prinavrátiť funkcii poslanca národnej rady vážnosť a úctu, akú si zasluhuje. Myslím si, že slušní a "profesionálni" politici by v nej mali mať aspoň ústavnú väčšinu. A tak iba v nekompromisnosti plurality mojej priamej voľby vidím možnosť vlastnej sebareflexie, možnosť sám na seba ukázať prstom a povedať si: pred štyrmi rokmi som volil zle. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok ešte nerezignujem, do urny nevhodím prázdnu obálku a budem voliť. Stranu. Aj keď nutený voliť ju aj s jej, na môj vkus až príliš kompromisným a nevýrazným predsedom. Budem voliť stranu, aby som sa smel, prostredníctvom jej poslancov, počas nasledujúcich rokov legitímne uchádzať o odbornú i verejnú diskusiu na tému priamej voľby straníckych i nestraníckych kandidátov za poslancov NR SR. 

P.S. Budem zas voliť. Dúfam, že to nebudem zas ľutovať.

Matúš Milý

Matúš Milý

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek milión Zoznam autorových rubrík:  KomentáreSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu